شیر فلکه سیتکو|نمایندگی شیرفلکه سیتکو

شیر فلکه سیتکو

شیرها در انواع خانگی و صنعتی تولید می شوند و ما در این مقاله تصمیم داریم شما را با یکی از انواع شیرآلات صنعتی، یعنی شیر فلکه سیتکو آشنا کنیم.

شیر فلکه چیست؟

این شیر برای قطع و صل و کنترل کردن جریان سیالات مختلف روی سیستم لوله کشی نصب می شود. در ادامه به تعدادی از کاربردهای مهم شیر فلکه اشاره می کنیم.

کاربرد های شیر فلکه

  1. در صورتی که در شبکه های خنک کننده و تنظیم دما استفاده شود، سرعت خنک شدن را کنترل می کند.
  2. در مواقعی که لازم است مسیر جریان عوض شود و از خطی به خط دیگر منتقل شود این کار را انجام خواهد داد.
  3. جریان را تنظیم می کند تا سیستم بالانس باشد.
  4. در شرایطی که به دلیل اختلاف فشار ممکن است جریان معکوس اتفاق بی افتد، از آن جلوگیری می کند.

نکات مهم در انتخاب شیر فلکه

باید ابتدا هدف استفاده از این ابزار را برای خود مشخص کنید و بدانید که قرار است از آن استفاده طولانی مدت یا کوتاه مدت داشته باشید.

همچنین باید دقت کنید مواردی از قبیل هزینه ای که برای نگهداری نیاز است، قیمت محصول، کاربرد شیر و سیالی که قرار است در لوله باشد و تطابق آن با جنس شیر و نوع سیستم لوله کشی و طول آن را به خوبی بررسی کنید تا شیری مطابق با نیازهایتان خریداری نمایید.

انواع شیر فلکه

  • شیر فلکه توپی
  • شیر فلکه کشویی
  • شیر فلکه یک طرفه
  • شیر فلکه پروانه ای
  • شیر فلکه دیافراگمی
  • شیر فلکه کروی

شیر فلکه توپی: این مدل متداول ترین و پر استفاده ترین نوع شیر فلکه است و برای تنظیم و قطع و وصل کردن جریان مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین کاربرد آن در صنعت است.

در ساختار این شیر قطعه ی توپی وجود دارد که با حرکت دسته تغییر مکان می دهد و جریان را قطع یا وصل می کند. شیر فلکه سیتکو از نمونه شیرهای توپی بسیار با کیفیت محسوب می شود.

شیر فلکه کشویی: این نوع شیر برای تنظیم میزان جریان کاربرد ندارد و فقط در دو حالت باز یا بسته فرار می گیرد به عنوان مثال در شرایطی که فشار کم است شیر به طور کامل بسته می شود.

شیر فلکه یک طرفه: مسیر حرکت جریان در این شیرها یک جهت است و چنانچه برگشت جریان در آستانه ی وقوع باشید این شیر جلوی آن را می گیرد. بیشترین کاربرد شیر فلکه یک طرفه در صنایع است و از آن برای جلوگیری از حادثه استفاده می کنند.

شیر فلکه پروانه ای:این شیر برای کنترل فشار جریان بدون آنکه باعث قطع شدن آن شود، مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه در حال انتخاب یک محصول با کیفیت هستید ما به شما شیر فلکه سیتکو را پیشنهاد می دهیم.

شیر فلکه دیافراگمی: این شیر در صنایع و برای لوله کشی های انتقال دهنده ی ذرات جامد کاربرد دارد و قادر است نوسانات جریان را به خوبی کنترل کند.

شیر فلکه کروی: از شیر فلکه کروی نیز می توان جهت تنظیم و قطع و وصل کردن جریان استفاده نمود.

خرید شیر فلکه سیتکو

مجموعه سیتکو با سابقه ای درخشان آماده خدمتگزاری به شما خریداران گرامی خواهد بود. جهت آگاهی از اطلاعات و قیمت شیر فلکه سیتکو و سایر محصولات با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *