شیر یکطرفه فنری سیتکو

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از انواع شیرآلات از برند معتبر و محبوب سیتکو یعنی شیر یکطرفه فنری سیتکو اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شیر یکطرفه فنری چیست؟

در یک سیستم پایپینگ که ممکن است برگشت جریان رخ دهد از شیری به نام شیر یکطرفه یا CHECK VALVES برای جلوگیری از این اتفاق استفاده می کنند.

عبور سیال در این شیر فقط در یک جهت صورت می گیرد و هرگاه بخواهد خلاف این امر صورت گیرد و جریان برگردد شیر یکطرفه از این اتفاق جلوگیری می کند.

شیر یکطرفه فنری هیچ وسیله ی کنترل کننده ای در خارج از بدنه ی خود ندارد و فشار جریان از یک سمت باعث باز شدن دریچه ی شیر و از سمت دیگر باعث بسته شدن آن می شود.

در چه جاهایی از شیر یکطرفه فنری استفاده می شود؟

  • ورودی منازل: هنگامی که آب منازل قطع شود یا فشار کاهش یابد ممکن است آبی که در لوله های لوله کشی داخل منزل وجود دارد به درون لوله های شهری برگشت کند، برای جلوگیری از این اتفاق در این مکان یعنی ورودی منازل از شیر یکطرفه استفاده می کنند.
  • روی ورودی آبگرمکن: به دلایل مختلف مانند قطعی آب ساختمان ممکن است آبی که درون مخزن آبگرمکن ذخیره شده است به درون لوله کشی برگردد و در صورت بروز این اتفاق کوره که همچنان روشن است، مخزن را می سوزاند. در صورتی که شیر یکطرفه فنری نصب شده باشد از برگشت جریان جلوگیری به عمل می آید.
  • در مراکز مهمی مانند پلایشگاه: بر روی لوله خروجی تلمبه شیر یکطرفه نصب می کنند تا زمانی که تلمبه پر شد و پس از بسته یا خاموش شدن آن مواد ذخیره شده در تلمبه برگشت نکند.

از با کیفیت ترین نوع این شیر می توان به شیر یکطرفه فنری سیتکو اشاره کرد که از بهترین و با کیفیت ترین متریال ساخته می شود و از نظر فنی استاندارد بالایی دارد.

مزایای شیر یکطرفه فنری سیتکو:

  1. مقاومت بالا در برابر عواملی مانند خوردگی و فرسودگی
  2. مقاومت بالا در برابر ایجاد رسوب در شیر
  3. آب بندی بسیار کامل در حالت عمودی، افقی و تحت زاویه
  4. عملکرد صحیح با حداقل فشار
  5. بی صدا بودن

خرید شیر یکطرفه

برای خرید شیر یکطرفه فنری سیتکو و سایر محصولات این برند می توانید به سایت مجموعه یا مراکز فروش معتبر مراجعه نمایید.

چنانچه به اطلاعات بیشتری در زمینه ی شیر یکطرفه فنری سیتکو و سایر محصولات این برند نیاز داشتید با شماره های درج شده در سایت www.shiralatsitco.ir تماس بگیرید.

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *